Thursday 3 January 2013

Ustak Mek Dee Kata Boleh Telan Air Mani Suami ! Natam !


Dari pena AAKJ;
Azhar Idrus atau lebih d kenali dengan nama Ustak Mek Dee d kalangan sahabat-sahabat AAKJ yang tertawakan ketirisan akhlak sebenar beliau semasa menipu rakyat Malaysia amnya dan peminat beliau sendiri khasnya dalam insiden beliau dikatakan makan dan minum bersama isteri ke berapa aakj tak pasti dalam McD..maka lekatlah nama ustak Mek Dee hahaha..nak menipu tak tengok kiri kanan ye azhar !!

Kisah nama Mek Dee tu d SINI

Banyakali aakj utarakan siapa itu Ustak Mek Dee ni..baik dari segi kelulusan beliau yang amat meragukan dan bagaimana dengan tahap sedemikian ilmu mampu memberi Fatwa !! dia bukan ada pengkhususan dalam bidang ini..malah dia bukan mampu memberi fatwa..membaca rumusan hasil sidang ulama fatwa sepatutnya..bukan dia sebagai rujukan..kata-kata dia bukan rujukan fatwa dunia..adehhh berat nanang mung ni zahar !!

AAKJ Pernah didedahkan dakwaan bagaimana azhar ni pandai menipu hadirin..banyakkali..dan anda wajar perhatian setiap kali dia membaca soalan..adakah ianya soalan yang d beri oleh hadirin ? 

Soalan siapa yang dia baca dan kenapa sudah ada kertas jawapan yang d sediakan d meja beliau..perati matanya membaca jawapan yang sudah d garap celoteh jenaka agar hadirin terguling ketawa ?

Kalau setakat dua atau tiga soalan yang d baca..atau d benarkan pada sesebuah sessi..kenapa tak minta hadirin 2 atau 3 orang berdiri dan tanya sepontan ? bimbang takut tak boleh jawab atau bimbang soalan itu tak mampu buat pendengar ketawa dalam Rumah Allah ?!!

Aakj tak berniat nak lekehkan azhar seperti hadi awang lekehkan Cikgu Non..cikgu sekolah rendah tu ngajar ABC jeee hahaha boddo hadi ni..mana boleh kita rendahkan level orang..aakj hanya nak pendengar atau peminat seseorang ustaz ini hati-hati bila mendengar dari mulut seorang yang mengaku USTAZ tu saja.

Ustaz ni banyak jenis Ustaz..atau level ulama berbeza..ada ulama tafsir dan ada ulama yang bukan ahli tafsir sebab jurusan pengkhususan berbeza..Ustaz Fathulbari jurusan Tafsir Hadis..aakj bahagian sejarah Islam..beza tu hahaha walaupun "bunyi" nya ada Islam d hujung tu hehe..

Jangan kita buat lakonan pi kutip soalan dari pendengar dan yang kita baca dari soalan yang kita reka sendiri...ye lah sebab orang dok tunggu nak terbahak ketawa bila kita jawab pesen kita..tak baik banyak ketawa..apalagi ketawa dalam Rumah Allah dan ketawa bagaikan nak pecah masjid dalam sidang Ilmu Agama.

Takkan nak aakj tanya APA HUKUM KETAWA TERBAHAK DALAM MASJID atau soalan mudah..BAGAIMANA NABI KETAWA ?

No comments:

Post a Comment